სიახლეების ხაზი
შემოგვიერთდით
  • ბატისკაფის ტრაგედია - რა უბედურება სდევს ჩაძირულ, ლეგენდარულ გემს და რა საიდუმლოებები და წყევლა უკავშირდება ტიტანიკს

    ბატისკაფის ტრაგედია - რა უბედურება სდევს ჩაძირულ, ლეგენდარულ გემს და რა საიდუმლოებები და წყევლა უკავშირდება ტიტანიკს
    10 თვის და 3 კვირის უკან
    Aa Aa
    გაზიარება:

    1912 წლის აპრილში ტიტანიკი გაემგზავრა თავის პირველ და უკანასკნელ მოგზაურობაში, რომელიც კატასტროფით დასრულდა. ჩაძირული ლაინერი ყველაზე ცნობილ და ტრაგიკულ ისტორიად იქცა. თუმცა, არა მხოლოდ მისი ჩაძირვა დარჩა ხალხის მეხსიერებაში, არამედ ის წყევლაც, რომელიც, ზოგიერთის აზრით, ყველაფრის შემომქმედია, რაც ამ ლაინერს უკავშირდება.


    ტიტანიკის წყევლა: ჩაძირული ლაინერის ბნელი საიდუმლოებები, რომლებიც იზიდავს ტრაგედიას და უბედურებას
    1912 წელს ტიტანიკის ჩაძირვის მომენტიდან ამ ტრაგედიისადმი ინტერესი არ გამქრალა. მოვლენის ასეთი მასშტაბებსა და მის მოულოდნელობას არ შეიძლებოდა არ გაეოცებინა მილიონობით ადამიანი. მასზე 1500-ზე მეტი ადამიანი დაიღუპა ავარიის შედეგად.
    ტრაგედიის შემდეგ დაუყოვნებლივ გაჩნდა ჭორები, რომ ტიტანიკი დაწყევლილია. უცნაურიბები თან ახლდა გემს საუთჰემპტონიდან - მისი მოგზაურობის დაწყებიდან. გამგზავრება გადაიდო სამი კვირით, რამდენიმე შეჯახების გამო, რომელიც მოხდა სხვა გემთან.

    გარდა ამისა, ტიტანიკის ბორტზე ხანძარი გაჩნდა, რამაც ექსპერტების აზრით, გემის ჩაძირვას შესაძლოა ხელი შეუწყო. იმავე ექსპერტებმა მიუთითეს გემის დიზაინის ხარვეზებზე, კერძოდ, ნაყარის სიმაღლეზე, რომელიც არ აღწევდა ზედა გემბანამდე. ეს იმას ნიშნავდა, რომ წყალმს შეიძლებოდა დაეტბორა ტიტანიკის 16 განყოფილება.

    მას შემდეგ, რაც 1985 წელს საზღვაო ძალების ოფიცერმა, რობერტ ბალარდმა აღმოაჩინა ტიტანიკის ნამსხვრევები, მის ირგვლივ ტრიალებდა ლეგენდები გემის წყევლის შესახებ, მაგრამ ნამსხვრევების პოვნის შემდეგაც, უბედურება თან სდევდა ლეგენდარულ გემს.

    რა პრობლემები შეექმნათ ლეგენდარული ტიტანიკის ნახვის მსურველებს?
    1996 წელს, მდიდარმა საკრუიზო გემის მგზავრებმა გადაიხადეს 3 000 ფუნტი სტერლინგი, რათა დასწრებოდნენ ტიტანიკის კორპუსის 30 ფუტიანი ნაწილის ამოწევის მცდელობას, მაგრამ მათი მოლოდინი არ გამართლდა. მონაკვეთი ოკეანის ზედაპირთან უკვე ძალიან ახლოს იყო, მცურავი ჩანთების სახმარებით, მაგრამ უამინდობამ გამოიწვია თოკების გაწყვეტა.

    კორპუსის ნაწილი წყლის ზედაპირიდან 200 ფუტის სიმაღლეზე ამოვიდა, მაგრამ სწრაფად ჩაიძირა ოკეანის ფსკერზე. ეს მცდელობა გააკრიტიკეს ექსპერტებმა და ისტორიკოსებმა, როგორც სარეკლამო ტრიუკი. ტიტანიკზე გადარჩენილმა ელეონორ შუმანმა თქვა, რომ ეს იყო ძარცვა და არა გადარჩენა.

    მიუხედავად ყველა უთანხმოებისა, 1998 წელს მეორე მცდელობა განხორციელდა ტიტანიკის ნამსხვრევების ამოღებისა. ამჯერად წამოწყება წარმატებით დასრულდა და ნამსხვრევები ლას-ვეგასში მდებარე სასტუმროში გამოფინეს. მაგრამ ამანაც არ შეაჩერა ჭორები წყევლის შესახებ, რომელიც დღემდე მოჰყვება ამ გემს.

    ამრიგად, ტიტანიკი რჩება ხალხის ინტერესის ობიექტად მთელს მსოფლიოში და ყურადღებას იქცევს, როგორც მისტიკური და იდუმალი ისტორიების წყარო.

    გემი, რომელიც ერთ-ერთი უმძიმესი საზღვაო ტრაგედიის სიმბოლოდ ითვლება, ისევ ხალხისთვის საფრთხის მიზეზად იქცა. მიმდინარე წლის ივნისში OceanGate-ის წყალქვეშა ნავი ტიტანიკი მიცურავდა ტიტანიკის ნამსხვრევებისკენ, მაგრამ არ დაბრუნებულა.

    ბატისკაფის გაუჩინარებიდან რამდენიმე დღეში ნამსხვრევები ტიტანიკიდან 200 მეტრში იპოვეს. აშშ-ს სანაპირო დაცვამ დაადასტურა მთელი ეკიპაჟის გარდაცვალება.

    ყოფილი ტელეჟურნალისტის, მაიკლ გილენის თქმით, ის კინაღამ მოკვდა, როდესაც წყალქვეშა ნავი, რომელზედაც ის იმყოფებოდა, ტიტანიკის ნამსხვრევებში გაიჭედა. იგივე ბედი ეწია „ტიტანს“. როგორც ჩანს, ერთი ტრაგედია მეორეს იზიდავს და კვლავ ჩნდება კითხვები ამ ცნობილი გემის წყევლის შესახებ.

    ტრაგედია სიღრმეში: რა დაემართა ჩაძირულ ბატისკაფს ტიტანიკიდან 500 მეტრში
    19 ივნისს მთელ მსოფლიოში გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ტურისტულმა ბატისკაფმა, რომელზედაც ექსპედიციის 5 წევრი იმყოფებოდა, სიღრმეში ჩასვლიდან ორ საათში შეწყვიტა კონტაქტი. ეკიპაჟი პირდაპირ ჩაძირული ტიტანიკისკენ გაემართა და მის შემადგენლობაში შედიოდნენ ბიზნესმენები და მილიონერები სხვადასხვა ქვეყნიდან. რამდენიმე დღის განმავლობაში მთელი მსოფლიო დაძაბულობით აკვირდებოდა მოგზაურთა ბედს, მაგრამ, სამწუხაროდ, ცხადი გახდა, რომ მათი გადარჩენის იმედები გაქრა. ყველა მგზავრი და ეკიპაჟი დაიღუპა.
    ტექნოლოგიის ეს სასწაული ადგილობრივმა ენთუზიასტებმა შექმნეს ჩვეულებრივ ავტოფარეხში. გემს არ გაუვლია სპეციალური ტესტები. წყალქვეშა ნავის მართვა ხდებოდა სპეციალურად ამ მიზნით ადაპტირებული ვიდეო თამაშის ჯოისტიკის გამოყენებით.

    ჩნდება კითხვა: როგორ შეეძლოთ ბიზნესმენესაი და მილიონერებს, რომლებსაც აქვთ უზარმაზარი ქონება და მართავდნენ დიდ კომპანიებს, გადაეწყვიტათ ასეთი სარისკო წამოწყება?

    ჟანგბადის მარაგი ბატისკაფის ბორტზე საკმარისი იყო 96 საათის განმავლობაში. თუმცა, დაკარგვიდან 4 დღის შემდეგ, ოფიციალურად გამოცხადდა, რომ ყველა მგზავრი დაიღუპა.

    ბატისკაფის ნამსხვრევები მალევე იპოვეს. ექსპერტების თქმით, ტიტანის შიგნით აფეთქება მოხდა იმის გამო, რომ გემის კედლები მხოლოდ 13 სანტიმეტრი სისქის იყო და არ იყო განკუთვნილი ასეთი ღრმა ჩაყვინთვისთვის, წნევამ გამოიწვია მგზავრების მყისიერი სიკვდილი.

    საინტერესოა აღინიშნოს, რომ ბატისკაფის ნამსხვრევები უპილოტო მანქანამ აღმოაჩინა ტიტანიკიდან სულ რაღაც 500 მეტრში, რომელიც ორი საუკუნის განმავლობაში ოკეანის ფსკერზე ისვენებდა და თან წაიყვანა ათას ხუთასი ადამიანი. ეს ტრაგედია არის შეხსენება წყალქვეშა სამყაროს სიდიადისა და საშიშროების შესახებ, ისევე როგორც ასეთი მოგზაურობისას ფრთხილად მომზადებისა და უსაფრთხოების მნიშვნელობაზე.

    წყარო: primetime.ge