"ოჰ, ისევ ეს საშინაო დავალება," წუწუნებენ ბავშვები და თქვენ არ ხართ დარწმუნებული, მართალი ხართ თუ არასწორი.
ზოგიერთი მოსწავლისთვის საშინაო დავალებას შეიძლება მთელი შუადღე დასჭირდეს. ამრიგად, ბევრმა მშობელმა გამოთქვა შეშფოთება კლასგარეშე სასკოლო დავალებების შესრულების ეფექტურობის შესახებ. ეს ხშირად დაკავშირებულია იმ ფაქტთან, რომ მოსწავლეებს აძლევენ ძალიან ბევრ საშინაო დავალებას, რამაც შეიძლება მნიშვნელოვანი გავლენა იქონიოს ოჯახთან ერთად დასვენების ხარისხზე და ფიზიკურ აქტივობაზე.
ონლაინ პლატფორმა Psychology Today აქვეყნებს საინტერესო შეჯამებას საშინაო დავალების უპირატესობებისა და როდესაც ის უბრალოდ ზედმეტია. ამით მათ მოჰყავდათ კვლევა, რომლის შედეგებმა აჩვენა, რომ, მაგალითად, მოსწავლეებს რეკომენდებულ რაოდენობაზე საშუალოდ სამჯერ მეტი დავალება ეძლევათ.
რუმინეთის სკოლებში ჩატარებული კვლევის მიხედვით, საშინაო დავალებას მრავალი ფუნქცია უნდა ჰქონდეს აკადემიური სარგებელი საშუალო სკოლის მოსწავლეებისთვის, მაგრამ არა დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებისთვის. მათ მიერ ჩატარებულმა ექსპერიმენტულმა კვლევამ აჩვენა, რომ დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებისთვის არის გარკვეული სარგებელი, თუმცა არა მათემატიკის საშინაო დავალების შემთხვევაში. საინტერესოა, რომ დადებითი ეფექტი მხოლოდ იმ შემთხვევაში იჩენს თავს, თუ მოსწავლეები ზომიერი რაოდენობის საშინაო დავალებას მიიღებენ (საშუალოდ დაახლოებით 20 წუთი).
საშინაო დავალება კარგია ბავშვებისთვის?
რა თქმა უნდა, გასათვალისწინებელია საშინაო დავალების არააკადემიური სარგებელიც, რაც შეიძლება კიდევ უფრო არსებითი იყოს. მათ ეკუთვნის აქ პასუხისმგებლობა, დროის მენეჯმენტი და შეუპოვრობა და სამუშაო ჩვევები. მაგრამ საშინაო დავალების გადაჭარბებულმა რაოდენობამ შეიძლება უარყოფითი გავლენა მოახდინოს ამ კომპონენტებზეც. მეორე მხრივ, ის ამცირებს თავისუფალი თამაშის დროს, რაც აუცილებელია ენის, კოგნიტური, თვითრეგულირებისა და სოციალურ-ემოციური უნარების განვითარებისთვის. საშინაო დავალების გადაჭარბებული მოცულობით ბავშვებს ნაკლები დრო აქვთ ფიზიკური დატვირთვისთვის, რაც აღნიშნული კვლევის კიდევ ერთი შეშფოთებაა.
საშინაო დავალება საშუალო სკოლის მოსწავლეებისთვის კვლევის მიხედვით არ უნდა მოითხოვდეს 1 საათზე მეტ ხანს. გაცილებით ნაკლებია დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებისთვის. ისინი ძირითადად უნდა იყოს თვითრეგულირების და დამოუკიდებელი მუშაობის უნარების მიღწევის ტექნიკა. ამ მონაცემების მიხედვით, დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს დღეში მხოლოდ 10 წუთი დასჭირდებოდათ საშინაო დავალების შესრულება. მშობლებს შეუძლიათ დაეხმარონ საშინაო დავალების შესრულებაში ზრდის აზროვნების წახალისებით და ბავშვის ავტონომიის მხარდაჭერით.